Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Henning - 25 februari 2010 11:50

Efter att ha åkt in till universitetets campus, som ligger mer I centrum, skrev vi in oss allihopa på riktigt. Och skaffade oss ännu en försäkring. Jag har hört att det ska finas en gratis bassäng för studenter därborta också, men den besökte vi inte idag.

När vi kom tillbaka till Jiading, vilket är det ställe vi bott på hittills, fick vi hjälp av Amber att styra upp hur vi ska bo. Jag är osäker på vad Amber har för roll I allt utbyte, men hon pluggar mjukvara och verkar vara en väldigt vänlig själ. I flera timmar var hon med oss och översatte eller förhandlade om priser. Det slutade med att jag och Nicklas flyttar in I korridorerna medan Henric och Björn stannar kvar på hotellet. 3 månaders hyra gick 1096 RMB, vilket är detsamma I kr. Inte så illa. Dock så är min AC trasig för tillfället, så jag får dra på mig jackan ikväll igen. Och så verkar jag inte heller ha någon el, vilket jag borde ha. Inget internet heller, det verkar so matt det dröjer 2 veckor innan det finns i korridorerna eftersom att de håller på att byta ut hårdvara. Men är det billigt så är det billigt
Sjätte våningen bor jag på och har utsikt över basket och fotbollsplaner, det kommer en bild sen när det slutat regna. För det har regnat nonstop nästan hela dagen idag, och det verkar som att det håller i sig så långt prognoserna sträcker sig. Amber säger att februari är en regnperiod för Shanghai. Tur att det snart är mars.

Tidigare månad - Senare månad

Också i Shanghai

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards