Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

DAG 9: Terminstart?

Av Henning - 2 mars 2010 18:45

Dagen för terminens första lektion var något av ett antiklimax eftersom läraren tydligen kommit på att han ville ställa in veckans föreläsningar av någon anledning jag inte uppfattade. Istället pungade vi ut med fruktansvärda 100kr för rackets och spelade badminton och pingis hela eftermiddagen. På kvällen åt vi lunch med Jenna och tre av hennes kompisar. Vi fick det fina rummet på restaurangen, det med en duk på bordet. Det var trevligt och det är många platser vi har att resa till. Vi får allt göra upp ett schema för att få allt att gå ihop. Med vår samordnare gör det inte direkt lätt för oss, hon verkar inte själv veta vilka datum det är ledigheter vi kan resa på. Tjejerna var inte alla från Shanghai och verkade rätt sugna på att göra utflykter över helgerna, vilket passar oss rätt bra iom att våra kommunikationsknep mest går ut på att peka på lappar som andra har skrivit åt oss.


Idag släppte blockeringen att sova med mössan på.

 
 
Ingen bild

johan r

18 mars 2010 23:43

varför tänker jag på bill murray i lost in translation?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henning - 10 mars 2010 17:45

Efter att ha trampat vatten en stund i shanghai kom helena, frisda & sofia på att vi ju faktiskt kan åka till varmare bredgrader. Det tyckte även björn och henric att vi kunde göra. Målet är sanya, vilket är en ö så långt söder i kina som man kommer....

Av Henning - 3 mars 2010 04:30

Eftersom jag inte kommit mig för att skriva löpande hela tiden blir det här en uppsamling av vad jag pysslat med de senaste dagarna. Det är inte bara mössblockeringen som släppt. Faktiskt så klär jag på mig rätt mycket nu när jag går och lägger ...

Av Henning - 1 mars 2010 18:30

Lite osäker på vad vi gjorde. Vi sov och åt. Och såg på kvarteret skatan hemma hos Henric på kvällen. Det har gått en dag men jag kan inte komma på hur dagen gick. Helt galet. Att sammanfatta dagarna i efterhand verkar inte vara min grej… ...

Av Henning - 28 februari 2010 12:15

Slutet på det kinesiska nyåret firas med någon sorts marknad täckt som är upplyst av stora röda lampor. Och så äter man udda mat som ingen verkar kunna förklara vad den är gjord av, ibland med en sjukt söt deg som fodral, ibland inte. Vår guide, Jenn...

Av Henning - 27 februari 2010 12:15

Lördagen började ganska långsamt med en sen lunch innan vi åkte buss mot centrum. Istället för att åka hela vägen hoppade vi av vid ett köpcentrum för att spana efter skohorn, filtar och konstig mat. Det var ont om båda filtar och skohorn, men desto ...

Också i Shanghai

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards